11 September 2008

Harapan Ramadhan

salam salam

ramadhan dah berlalu hampir 11 hari...setiap kali menjelang ramadhan aktiviti kat umah dah berubah...waktu bangun tido pun tiba2 berubah...tapi entry aku kali ni bukan nak bercakap pasal rutin aku bila tibanya bulan keberkatan ni tapi aku nak bercakap pasal lagu kegemaran aku bila tiba bulan ramadhan ni...aku sanga2 suka dengar..suka giler2 dengar lagu yang kumpulan raihan ngan man bai nyanyi...lagu HARAPAN RAMADHAN...bila dengar je lagu ni memang aku rasa sebak sangat2...lirik2 lagu ni penuh dengan makna2 yang menusuk kalbu aku...

Harapan Ramadhan

Ku mengharapkan Ramadhan
Kali ini penuh makna
Agar dapat kulalui
Dengan sempurna

Selangkah demi selangkah
Setahun sudah pun berlalu
Masa yang pantas berlalu
Hingga tak terasa ku berada
Di bulan Ramadhan semula

Puasa satu amalan
Sebagaimana yang diperintahNya
Moga dapat ku lenturkan
Nafsu yang selalu membelenggu diri
Tiada henti-henti

Tak ingin ku biarkan Ramadhan berlalu saja
Tuhan pimpinlah daku yang lemah
Mengharungi segalanya dengan sabar
Kita memohon pada Tuhan diberikan kekuatan
Ku merayu pada Tuhan diterima amalan

Selangkah demi selangkah...
Dengan rahmatMu oh Tuhanku...
Ku tempuh jua

2 comments:

Chika Chika said...

selamat ari raya
(haha)

HaMiZaH said...

awalnya nak raya cik nurul oi...puasa lom sampai separuh bulan agi ni...ni mesti nak raya cepat2 sebab nak kawen cepat2 ni...HEHE