06 October 2008

Aidilfitri Yang Lalu

salam salam
apa khabar blogger semua...aidilfitri dah berlalu...jadi aku kembali menjalankan rutin harian aku iaitu mencoretkan kisah-kisah yang berlaku dalam hidup aku di ruangan coretan ni...walaupun agak ketinggalan aku masih ingin mengucapkan salam lebaran kepada semua yang mengenali diri ini kerana aku tak berkesempatan untuk mengucapkannya lebih awal...hari-hari terakhir aku sebelum aidilfitri menjelang amat padat...maaf ye...apa-apa pun kita masih lagi berada di dalam bulan syawal yang indah...ini bermakna aidilfitri masih lagi disambut dan diraikan...


aidilfitri yang lalu aku dan keluarga telah pulang ke JB...bukan Johor Bharu tapi kami telah pulang ke Jambu Bongkok...heheheh...mungkin ramai yang rasa pelik ngan nama tempat tapi tapi kalau korang semua nak tahu tempat ni terletak di Merchang, Terengganu...ni kampung ayah aku...lepas sembahyang raya kitorang semua terus berangkat ke sana untuk menziarahi kubur atuk ngan nenek aku...

ni pic aku masa dalam perjalanan nak ke JB...hehehe...Jambu Bongkok la

ni pic adik aku yang paling bongsu masa kitorang satu keluarga kat kubur

panas tau masa ni...kat kubur gak ni

pastu kitorang satu keluarga berangkat ke rumah ibu saudara ayah aku yang terletak tak berapa jauh dari situ...makan-makan ngan rehat dulu kat situ sekejap pastu baru la kitorang berangkat ke Dungun pulak...kitorang satu keluaga nak ziarah abang mak kitorang pulak...Ayah De...kat sana pun kitorang makan-makan ngan berehat jugak sekejap sebelum meneruskan perjalanan ke Paka untuk menziarah rumah kakak-kakak mak kitorang pulak...kitorang berehat kat sana sampai la petang...lepas maghrib kitorang terus berangkat pulang ke rumah kitorang kat Kemaman...itulah rutin kitorang satu keluarga setiap kali raya...kitorang tak boleh nak beraya jauh-jauh sebab keadaan ayah kitorang tak mengizinkan...

raya kedua pulak hajatnya kitorang nak melawat saudara mara kat Cerul, Kemaman tapi tak jadi sebab keadaan ayah kitorang betul-betul tak mengizinkan...jadi kitorang satu keluarga tunggu orang je datang kat umah kitorang...tungu...tunggu...tunggu...tiba-tiba handphone aku berbunyi...kawan aku ajak pergi rumah terbuka cikgu aku kat Bukit Mentok...merayap la aku ramai-ramai ke sana...lama betul tak jumpa ngan cikgu Aizan...masih lagi cam dulu rupanya cikgu aku ni...kalut tak habis...tapi apa-apa pun...cikgu memang best!!

raya ketiga pulak anak sepupu aku kawen...fuh!!! baru 18 tahun dah kawin,,,kalah aku yang umur 22 ni...tak kawen-kawen gak lagi...jelesnye la...hehehehe...selamat pengantin baru diucapkan kepada Nor Saleha dan Nor Hasnan...semoga hubungan korang berkekalan dan berbahagia selama-lamanya....aminnn!!!! diorang akad nikah kat Masjid Sultan Ahmad lepas sembahyang jumaat...oh ye...aku nak nasihatkan korang satu benda ni...jangan bagi tok kadi tunggu korang masa akad nikah tau...macam yang jadi kat anak sepupu aku ni...dia cakap kat tok kadi nak akad nikah lepas sembahyang raya tapi anak sedara aku ngan bakal suami (belum nikah lagi masa ni) dia ni datang lambat pulak...tok kadi kul 2.00 petang dah tunggu tapi diorang ni kul 3.30 petang baru ada kat masjid...marah betul tok kadi masa tu...takut aku tengok...macam nak makan orang je...hehehehe...kalau aku dapat tok kadi macam tu konfem tak kawen aku...waaaaaa!!!!!

heheheh...ni gambar dalam masjid masa akad nikah

kami memang suka snap pic...hahahaha

raya keempat baru la diorang wat kenduri sambut menantu...sedara-mara belah mak ramai yang datang...lupa lak nak cakap...anak sepupu aku ni belah mak...mak anak sepupu aku ni kakak mak aku...semua sedara-mara datang berkumpul kat umah aku dulu baru la kitorang bernagkat ramai-ramai ke sana...majlis yang diorang buat tak la meriah sangat...setakat makan-makan jer...bukan per...bersesuaian la dengan bajet dan keadaan diorang...diorang pun bukan senang sangat sampai nak jemput sampai beribu-ribu orang datang...nak pakai kasut mahal-mahal...baju mahal-mahal...pelamin cam ntah pape...cukup la setakat bersederhana jer...buat seringkas yang boleh...tak banyak membazir...cam yang aku impikan untuk majlis perkahwinan aku nanti...insyaAllah...

erm...tu je la kot aktiviti aku sepanjang aidilfitri yang lepas...raya kelima aku dah masuk kerja dah...abang ngan adik aku yang belajar kat UM pun berangkat ke KL raya kelima...sebagai pengakhiran...erk! cam pelik jer ayat tu...biarla...pedulikan...aku nak ucapkan selamat bekerja pulak kat semua!!!!!

No comments: