28 October 2008

Yahoo!!! Ponteng Kerja Hari Ni


lalalalala...ape kes tiba-tiba lalalala lak ni...kejadah!!!...HAHA...hari ni aku rasa nak berceloteh panjang sikit ngan korang semua...hari ni aku rasa cam nak cerita banyak benda ngan korang semua sebagai ganti lama aku tak update blog aku ni..ok...aku start ngan pagi-pagi lagi lepas aku bangun tido...aku bangun awal kul545 pagi macam biasa la...kalau hari aku kerja aku mesti bangun awal sebab lepas aku mandi aku nak kena kejutkan adik-adik aku pergi sekolah...pastu kena siapkan baju-baju sekolah diorang ngan ikat rambut adik aku yang pompuan sebab dia tak pandai nak ikat rambut dia lagi...HEHE...ok..cerita bangun pagi dah...cerita pas dah siap semua sarapan ngan adik-adik aku nak ke sekolah pulak yer...HEHE...

ok la...cerita hantar adik2 aku ke sekolah lak yer...hhhmmm...biasanya kalau hari aku kerja mak aku hantar aku sekali la ngan adik-adik aku pergi sekolah...sebab aku dah tak naik motor dah pergi kerja...takut yang amat bila lalu kat tempat aku kena langgar dulu tu...HUHU...ok..sebut pasal kemalangan dulu tu...hari ni aku tak kerja sebab ada kaitan ngan kemalangan tu la...aku kena jumpa pakar hari ni nak cek tangan yang patah dulu tu...doktor kata tangan dah ok cuma tak boleh angkat benda-benda berat je la...sebab takut retak balik...HUHU...doktor jugak cakap lepas ni tak payah datang dah sebab semua dah ok...HEHE...tinggal nak claim socso je la lepasni...tapi aku kena pergi ambik rekod perubatan dulu dari hospital...kena bayar RM40...mahal jugak rupanya...

lepas dah setel semua rawatan ngan doktor pakar aku ingat nak pergi derma darah...aku dah bawak buku rekod yang warna merah tu...memang semangat giler nak menderma...eceh...aku kan masyarakat yang prihatin (perasan!!! blah la kau!!) HAHA...aku dah siap timbang berat ngan buat pengesahan doktor dah nak derma darah tu...doktor tengok gitu-gitu jer borang aku pastu terus sain...dah la masa tu dia ada ramai pesakit...tapi disebabkan rakyat prihatin macam aku ni nak menderma maka aku didahulukan...HAHA...rasa itemewa la pulak yer...actually aku baru tau orang yang menderma darah pun dikategorikan dalam golongan yang sama istemewanya dengan warga emas dan mereka yang kurang upaya...see...i'm so special!!! Told you so!!

nak tau nape muka aku camtu??? nak tau??? masa ni aku agak bengkek dan frust sebab aku diarahkan oleh doktor yang lain untuk tidak menderma darah?? kenapa??? sebab darah aku bermasalah??? darah aku bersih tau...sebersih-bersihnya...sebab tak cukup berat??? ishk!! kalau tak cukup berat tu bukan aku la jawabnya sebab aku ni dah berlebih berat la...tak cukup darah?? sebab cukup la aku nak pergi derma...bodoh!!! pergi bodoh di tempat lain!!! HAHA...aku tak boleh derma darah sebab tekanan darah aku kurang...bacaan dia 12.1 sahaja...syarat minimum untuk menderma adalah sekurang-kurangnya 12.5...12.1 adalah cukup untuk diri sendiri sahaja...tapi kenapa tekanan darah aku boleh kurang pulak...sebabnya aku tak cukup protein dalam badan...sebabnya lagi aku kurang makan sejak kebelakangan ni...maka kesimpulannya...aku tak menderma darah la hari ni...kepada mereka yang amat memerlukan darah aku sekarang ni diminta supaya bersabar dan bertenang yer kerana aku akan menderma seleps semua syarat aku lepasi...cewah!!!

lepas habis semua benda yang aku nak buat kat hospital tu aku pergi ronda-ronda kat town pulak...bukan nak jadi kutu rayau yer tapi sebab nak menghabiskan waktu yang terluang sebelum mak aku datang ambik aku sekali ngan ambik adik-adik aku dari sekolah kira-kira pukul1200 tengahari tadi...HEHE...aku pergi kedai baju la...nak menambahkan koleksi baju aku...HAHA...aku kan selalu mengalami sindrom kekurangan pakaian...pic kat atas tu actually pic lepas aku try semua baju...masa tengok baju tu tergantung cam lawa tapi bila dah sarung kat badan aku jadi huduh la pulak...HAHA...maka tersadai la baju yang aku try tadi tu di kaki kananku...HAHA...jahat siot!! bukan nak gantung balik...

maka seterusnya berlaku la aksi mem'posing'kan diri di dalam kotak kecik tu...HAHA...peduli ape kan...bukan ada orang nampak pun...oh yer...lupa pulak aku...kepada rakan-rakan yang mengenali diriku sedari kecil lagi pasti kalian hairan melihat cara pemakaianku sekarang...nampak sedikit keperempuanan sekarang kan...HAHA...tau takpe...bukan senang aku nak pakai baju yang masuk lam kategori feminin ni...asyik t-shirt je bosan jugak...malu pakwe aku nanti dapat makwe yang ganas tak berapa nak menjadi ni...HAHA...so...nak lagi ke??? aku dah kering idea dah ni...lepas puas posing aku terus balik umah la...maka...dengan ini...

THE END

2 comments:

sweethOneY said...

phewwitt..
cukela tgk cardi tu..
santek (:

♥♥ HaMiZaH ♥♥ said...

hehehe...tenkiu sweethoney...