28 April 2009

My Fairy Tales Story

agak lama aku menyepi...dan kini aku kembali dengan satu kejutan buat semua...kejutan yang
tercipta dari sebuah pertemuan...dan kini aku berada di dalam alam fantasi...Ya Allah...aku
betul2 bersyukur kerana Kau hadirkan kejutan ini buat aku...walaupun bagi orang lain kejutan
ini tidak membawa apa2 erti tapi bagi diri aku sendiri...kejutan ini merupakan permulaan
sebuah kebahagiaan dan keindahan dalam hidup...

sebelum ni aku telah mengalami satu kegagalan dalam membina hubungan dan ikatan...dan aku
menyesali semua yang terjadi sebelum ini...yang paling aku kesalkan adalah perkenalan antara
aku dan dia dulu...bila aku pikir balik sebenarnya banyak pahit dari manis...ya!! sungguh
aku katakan yang aku betul2 menyesal kerana menghabiskan masa aku hampir 7 tahun bersama dengan seseorang yang tak dapat menerima kekurangan aku dan keluarga aku...kalau masa boleh diputarkan kembali nak je aku putarkan balik detik2 hitam tu dalam hidup aku...

kini aku bangkit dengan satu semangat baru...hadirnya 'dia' dalam hidup aku sedikit sebanyak
membuatkan aku berada di awang-awangan...'dia' memang bukan pilihan aku pada mulanya...tapi sikap bersungguh dan keikhlasan 'dia' membuatkan aku jatuh cinta lagi...mula2 aku memang tak mampu nak melupakan semua kenangan pahit aku tapi dengan kehadiran 'dia' dalam hidup aku sekali lagi aku menganyam impian...alhamdulillah...syukur kepada Yang Maha Esa kerana mengurniakan kebahagiaan kepada aku selepas semangat aku untuk meniti ranjau2 di dunia ni hilang...perkenalan kami singkat saja...macam mee segera...tapi cukup2 membuatkan aku yakin dengan 'dia'...bukan rupa dan harta yang aku kejar tapi keikhlasan dan ketulusan yang aku pandang...dan 'dia' ada semua tu...terima kasih kerana sudi menerima kekuranganku walaupun aku tahu kekurangan itu sukar untuk orang lain menerimanya...

kini...aku sedang meniti kebahagian...syukur ke hadrat Illahi kerana limpahan yang
dikurniakan ini...tanggal 05 June 2009 adalah satu permulaan...permulaan sebuah ikatan yang
sangat2 aku idamkan...terima kasih sayang di atas kesungguhan dan keikhlasan yang
diberikan...akan aku jaga ikatan ni dengan sebaik mungkin...terima kasih sayang kerana mengembalikan sinar dalam hidup aku...

mungkinkah permulaan ikatan ini akan berakhir dengan ikatan yang lebih hakiki?? sama2 la kita doakan ikatan ini akan menjadi lebih hakiki dan diredhai...semoga ikatan pertunangan antara kita June nnti akan berakhir dengan ikatan perkahwinan yang sah...

UPDATE

hehehe...nak update sikit lagi boleh?? juz nak ceritakan sikit sal future fiance merangkap future hubby aku ni...orangnya sangat2 kurus tau...ngan aku ni memang jauh sangat2 la...umo lak memang jauh beza ngan aku...hehehe...beza 6 tahun...memang masyuk la tu kan...walaupun umur dia dah 29 tapi tak nampak cam 29 kot...hehehe...memang pas putus dulu aku nak cari yang umo lewat 20-an atau awal 30-an...hahaha...taste dah bertukar kepada orang tua...tak nak la ngan orang sebaya atau lebih kurang sebaya ni...banyak main2 je...tak seryes langsung...hampeh jer semua...bagi aku la...orang lain maybe tak kot...

well...my future fiance merangkap future hubby aku ni pandai main gitar...i like it so much!!!! aku memang minat giler ngan lelaki yang pandai main gitar...hehehe...nak dengar??...sat yer aku upload kasi korang dengar ek...aku mula2 tak tahu pun dia pandai main gitar...bila ntah aku tertanya dia pandai tak main gitar...hehehe...dia kata pandai la sikit2...masa tu aku rasa nak melompat2 dah....tercapai jugak impian aku nak dapat laki pandai main gitar....


lagu yang bakal tunang aku ni nyanyi dia cipta sendiri tau...dah lama dia cipta sebenarnya...sebelum kitorang kenal lagi...maybe dia cipta untuk ex dia kot...hahaha...papela...semua orang ada zaman silam yang nak dilupakan...he is my man now...and i wanna be his forever...



my future fiance merangkap future hubby ni sangat2 la understanding...tak tahu macam mana...aku boleh terpikat dengan kesungguhan dan keikhlasan dia...kalau nak lawan dengan yang lama aku tu memang macam langit dan bumi...100% tak sama...tak tahu jugak macam mana aku boleh tangkap cintan ngan future aku ni...kalau nak banding dari segi rupa dengan yang lama aku dulu memang la future aku ni kalah...tapi aku tak peduli sal tu semua...yang penting ikhlas!!!

sekarang ni kat tempat kerja aku rasa macam dah kecoh kot sal aku ngan future aku ni...mahu tak kecoh...aku ni jenis tak pernah tengok kuar makan pagi ngan lunch...future aku lak jarang bawak pompuan naik kete dia...tengok2 aku lak yang naik...hahaha...mahu orang tak syak...tapi biar la orang tahu pun...mula2 memang ingat nak rahsia tapi alang2 orang dah tahu biar je la...lagi pun aku bukan buat jahat...aku ngan dia dah nak kawen pun...maybe dalam masa terdekat selepas dapat keizinan daripada family aku...family future aku on je bila2 masa...maybe a month after engaged we will get married...who knows...sama2 la doakan...amin!! tak baik tunang lama2 tau...banyak sangat dugaan...

aku betul2 harap perhubungan aku kali ni berjaya...sebab aku tak pernah rasa yakin camni bila buat keputusan nak tamatkan zaman bujang aku...he is a great man...and very2 understanding person...tak segan aku ungkapkan bahawa aku menyintai dia sepenuh hati aku...walaupun perkenalan kita ni singkat tapi ketulusan hati yang 'dia' tunjukkan berjaya membuka pintu hatiku yang sekian lama tertutup...

♥ AHMAD TARMIZAN BAKRI ♥
♥ I LOVE U ♥
♥ NOW AND FOREVER ♥
♥ HOPE THIS FEELING WILL BE LAST FOREVER ♥
♥ I WANNA BE YOURS ♥
♥ AND I WANT U TO BE MINE ♥
♥ THANKS FOR ALL YOUR LOVE ♥
♥ THANKS FOR MAKE ME ALIVE AGAIN ♥
♥ THANKS FOR MAKE ME FORGOT THE PAST ♥
♥ THANKS FOR LOVING ME ♥
♥ THANKS A LOT ♥
♥ I LOVE U ♥

(mijah) mizah ♥ mizan (mije)


8 comments:

KDEE said...

suka la tu...huhuhu

KDEE said...

congrats!

nurulezzah said...

yeay! akhirnye akk da jmpe da org utk gnti kksongan ati akk..:)

smoga bhgie k anak cucu ye kak!
nti update2 kt sni ek..
suke bce kisah org tgh bhgie ni ;)

♥♥ Miss NuHa ♥♥ said...

KDEE : mau tak suka kdee...tinggal wape bulan je lagi nak jadi laki bini...hahaha...

NURULEZZAH : hehehe...dia lak yang duk yeay! thanks sis...mmg akak akan update sentiasa...don wori be hepi

cIk pEnNa said...

tahniah la ye..
bile kawen nye nnt??
hihih

;)

Nik Nurehan said...

hehe. sure tgh happy giler. bagus la. smoga bkekalan la yerk. no more sedey2 lg.. happy itu best! dicintai n mecintai itu sgt2 best ;)

:: Feez_Mior :: said...

tahniah manis..smoge happy slalu..
kisah kte lebih kurang jek..
then bertemu plak dgn org yg agak berumor..same2 kte bdoa smoge kebahagiaan milik kita semuaa..hehe

♥♥ Miss NuHa ♥♥ said...

Ann : Alhamdulillah...terubat sudah luka di hati ni ann..ececeh...hehehe...tol...pas kenal dengan dia memang rasa lain sangat2...tak macam ngan ex dulu...perasaan tu lain 100%...hehehe...doakan kebahagian kami ^____^

Sue : Kaeinnya belum tahu lagi ann...tapi plannya dalam masa yang terdekat...insyaAllah...maybe tahun ni jugak ^_____^

Feez Mior : wah!!! dari dulu kita ni banyak persamaan kan...hehehe...