29 May 2009

Keluargaku

assalamualaikum...hari ni hari Jumaat bersamaan 29 Mei 2009...7 hari dari sekarang atau pun seminggu dari sekarang status aku akan berubah...aku bakal menjadi tunangan kepada seorang jejaka yang bernama Tarmizan...i like!!! hehe...cepatnya masa berlalu...aku rasa macam baru semalam aku habis SPM...aik...kenapa SPM pulak?? ha!!! aku dah start nak meroyan la ni...cakap mengarut...mana ada mengarut la...memang betul pun...aku masih lagi tak percaya yang aku sekarang ni dah nak jadi tunang orang...tak lama lagi jadi bini orang pulak...heheh...insyaAllah...tapi aku rasa macam muda lagi je...hehe..

mengarut betul la aku ni...sebenarnya aku sendiri tak tahu tujuan sebenar entri ini di wujudkan...sekarang ni aku tengah tengok Wanita Hari Ini sambil mengadap blog aku...menaip entri baru untuk tatapan semua menggunakan laptop adik aku...maklum la tak mampu nak beli laptop sendiri...PC aku lak hard disk rosak...tak ganti baru lagi...PC umah aku lak adik aku tengah layan Facebook + YM ngan awek dia...kecik-kecik dah pandai nak bekapel...tak paham betul la aku...hehehe...whatever la...asal hang bahagia udah le...

tiba-tiba lak aku rasa nak buat entri pasal family aku...tak pernah buat lagi kan sebelum ni?? ok...kita start ngan bapak aku la...bapak aku sekarang tengah menderita sakit tumor saraf tunjang...dah 4 tahun bapak aku sakit...sekarang dah tak boleh berjalan + berdiri langsung dah...bapak aku seorang yang boleh dikatakan pendiam...tapi diam-diam bapak aku ni berisi tau...sekali dia marah semua anak dia lari...hehe...masa aku kecik-kecik dulu pernah la kena marah ngan bapak aku ni...bukan selalu tapi pernah la...

~ AYAH ~

ok...sekarang mak aku pulak...hehe...sape yang pernah jumpa mak aku tahu la mak aku ni macam mana...memang garang nak mampus!! hehe...ampun mak!! mak aku ni memang garang sangat-sangat la...aku ingat lagi masa aku kecik dulu...aku la yang selalu kena marah...sebab aku rasa aku la yang paling keras kepala + tak dengar cakap...mak aku selalu cili mulut aku dengan cili tau masa kau kecik-kecik dulu...aku rasa disebabkan peristiwa tu jugak la sampai sekarang aku suka makan makanan yang pedas-pedas...kalau tak pedas jangan harap la selera tu nak datang...yang paling meninggalkan kesan...aku sangat suka macam cili...hehe...masa kecik dulu aku ni agak 'jantan' sikit...tak pandai nak pakai gaun-gaun...pendek kata pakaian perempuan memang aku tak sentuh la masa kecik dulu...asyik dengan jeans + seluar je...pernah sekali mak aku buang semua jeans aku sebab nak aku pakai pakaian perempuan...haha....memang lawak bila teringat balik...mak aku memang sangat garang la...tengok muka dia pun tahu...masam macam cuka...tapi hati dia baik...hehe...

~ EMAK ~

aku ada seorang abang...abang aku sekarang kerja kat Banting...kerja ape ntah aku tak tahu...tapi yang aku tahu dia kerja bidang kejuruteraan la...hehe...adik jenis ape la aku ni...abang aku ni tua setahun je dari aku...kitorang jarang sangat berkomunikasi sebenarnya...start form 4 abang aku ni dah tak lekat kat umah...form 4 dia belajar kat MRSM Melaka...sampai habis SPM...pastu stay la kat umah kejap...pastu sambung belajar kat Matrik MARA Kedah...pastu sambung lagi belajar kat UTEM Melaka...balik Melaka sekali lagi abang aku ni...memang ada jodoh ngan negeri Melaka kot...kitorang ni nak kata cam adik beradik tak sangat...haha...cam kawan pun ada...haha...abang aku ni jenis poyo gak...kitorang grad pada hari yang sama sesi yang sama yakni 9 ogos 2008...bayangkan family kitorang takder pun masa kitorang konvo sebab bapak kitorang sakit...tak boleh nak datang...konvo la kitorang tanpa kehadiran family...abang aku best jugak...sekurang-kurangnya family bakal mertua dia ada...haha...aku je yang konvo sorang-sorang T_____T

~ ABANG HAFIZ ~

adik bawah aku lak sekarang belajar kat UM...manja budak ni...ramai peminat gak...tinggi dari aku...huhu...memang aku jeles gila dengan ketinggian adik aku yang sorang ni...bukan dia sorang je yang tinggi...adik beradik aku yang lain semua tinggi...aku je yang tak tinggi-tinggi...kecik camtu je la...renek + bongsai...gemuk lak tu...adik aku ni kadang-kadang suka jugak cari gaduh ngan aku...kadang-kadang naik geram jugak sebab adik aku ni memang manja...tegur sikit nangis...cengeng tol la...hiskh!! kadang-kadang rimas gak...yela...asyik nangis je kerja...hehe...

~ ADIK WANI ~

adik lelaki aku yang pertama sekarang ni dah form 4...mamat ni sorang memang selalu gaduh ngan aku...haha...dah nama pun adik beradik kan...kalau tak gaduh tak sah la...dia ni suka sangat la main-main...keras kepala macam aku jugak...hehe...mana tak tumpahnya kuah kalau tak ke nasi...kahkahkah...boleh pakai ke....boleh la tu...dia ni la yang ada kat umah yang boleh harap sikit...dia ni la yang selalu tolong mak aku angkat ayah aku...nak harapkan aku?? haha...memang tak jalan la...mak aku tak kasi...sebab aku pendek...kalau aku tolong angkat bapak aku mak aku kata macam dia kena angkat aku sekali...huhu...nasib baik la adik aku yang sorang ni ada nak tolong mak aku...nak harapkan aku alamatnya memang tak tertolong la ^___^

~ ADIK MIRO ~

ni lak adik bongsu lelaki dan perempuan...yang perempuan tu masa kecik-kecik dulu macam cina muka dia...sampaikan ada keluarga cina nak amik buat anak angkat...sanggup bayar berpuluh-puluh ribu pulak tu kalau dapat...gila betul la...mak aku susah-susah nak lahirkan adik aku yang sorang ni dia pulak senang-senang je nak mintak...hehe...masa tu kalau tak silap mak aku pergi Kuala Terengganu...adik lelaki aki yang bongsu ni pulak nakalnya memang takder orang boleh lawan...penat nak layan...sejak dah sekolah ni banyak pulak cakap...hadoi!! pening-pening...hehe..

~ ADIK AIN & ADIK HAQIM ~

tu la dia sedikit sebanyak info mengenai keluarha aku...haha...i love them so much...walaupun kadang-kadang aku selalu bertekak dengan adik beradik aku ni tapi air yang dicincang takkan putus kan ^____*


No comments: