13 May 2009

Merisik

Yahoo!!! fasa pertama dah selesai...aku dah terikat...tak boleh nak lari dah...tak boleh nak nakal2 dah ngan orang lain...tak boleh nak usya orang lain jugak T_____T

eh...tiba2 lak...salam dulu la...tak baik main terjah camtu je...tak sopan bak kata aku sendiri...hehe...baik2...assalamualaikum semua reader termasuk la silent readers ku sekalian...akhirnya selesai jugak fasa pertama dalam membina sebuah masjid dan ikatan yang sah...baru fasa pertama ye...yang lain tu coming soon...alhamdulillah...syukur sebab semalam semuanya berjalan dengan lancar walaupun ada sedikit kekalutan dan kekecohan tengahari semalam...korang nak tahu ke ape yang berlaku...adus!!! memang memeningkan kepala...

ok la...mari aku buka cerita sikit...hehehe...yesterday...bangun pagi macam biasa la...semalam lupa lak nak call my bf bila bangun tido...lupa...huhu...tapi takpe sebab semalam dia off kerja...sebab nak tunggu parents dia datang dari Besut...parents dia yang datang tak ramai...juz ma ngan abah...pastu mak ngan ayah (nenek ngan atuk dia...sebelah sana panggil camtu)...pastu makcik dia yang duk kat kem askar gambang datang jugak...eh...nenek sedara dia datang jugak...parents dia sampai agak awal semalam...kul 11 pagi lebih dah sampai Kemaman dah...memang awal...lepas subuh parents dia dah bertolak dari Besut ke Kemaman...

ha!!! bila parents dia sampai la start kelam kabut...start kecoh...kecoh kejap je la...sebenarnya kalau ikut plan asal rombongan merisik tu nak datang lepas maghrib...tapi tiba2 semalam bf call cakap parents dia nak datang lepas zohor...adus!!! mana boleh...semua tak prepare lagi...pakcik ngan makcik aku pun blom sampai lagi...mak aku mana la pandai nak handle sorang2...maklum la tak biasa lagi...masa dia call cakap parents dia nak datang lepas zohor tu aku dah panik dah...parents aku blom tahu lagi...aku takut nak bagitau....takut kena marah...dia pun dah pening kepala dah...soal punya soal rupanya bf aku tak cakap kat parents dia yang kitorang dah janji nak buat lepas maghrib...bf aku cuma cakap kat parents dia nak datang merisik hari selasa je...adus!!! bf aku ni pun satu...pasal la tak cakap betol2 ngan family dia...aku lak yang gabra ngan panik sampai boleh nangis time jawab call dia...takut mak aku marah la...kalau tak aku tak nangis...bf aku ni memang gelabah kalau aku nangis...hehe...last2 dia suh aku cakap ngan ma dia...aku cakap la tapi time tu aku tak nangis la...kontrol2...

hehe...time cakap phone ngan ma aku jadi gelabah gak sekejap...ma cakap la yang dia nak balik Besut terus lepas merisik...dia ada hal kat umah...so nak datang lepas zohor gak...adei!!! aku tak tahu nak jawab apa...aku cakap nanti aku tanya mak aku dulu...haha!! padahal aku tak berani cakap pun...lepas habis cakap ngan ma...aku terdiam sekejap...tak tahu nak buat ape...last2 aku sms bf aku suruh ma cakap ngan mak aku sendiri...huhu...kalau aku cakap kan nanti jadi lain lak...huhu...so...nak jadi cerita makcik bf aku call la mak aku...cakap punya cakap...explain punyer explain...keputusannya...ikut plan asal...haha...sian kat family bf aku kena tunggu sampai malam baru leh datang merisik...lega aku bila dah setel bab waktu merisik tu...lam hati aku ni rasa geram sangat2 ngan bf aku tu...boleh lak dia tak cakap bila kena datang merisik kat family dia...haha...sian dia kena marah ngan mak aku semalam...haha...padan muka...hehe...takpe...i still love u...

so...semua dah setel ikut plan asal...pakcik ngan makcik aku pun datang lepas zohor...mak aku buat la diskusi sikit ngan adik beradik dia tu...juz bincang pasal wang hantaran + mas kawen + tarikh kawen...kot2 pihak lelaki start berbincang la...so nanti tak la semua tergagap...tapi aku tak join diorang diskusi...aku juz pasang telinga je dengar...hehe...

lepas maghrib datang la rombongan merisik anak pakcik biding ngan makcik kelsom...aku masa tu siap2 la nak mandi ngan ready untuk diexposekan...haha...diorang berbincang ape pun aku tak tahu...aku ada dalam bilik tunggu orang panggil...tak lama lepas tu makcik aku panggil suruh keluar...ha!!! time tu aku dah start gelabah ngan ketar2 dah...takut pun ada...bila dah keluar tu kena la salam ngan family bf aku tu...entah macam mana aku boleh pulak wat kelakar time tu...ngan nenek ngan nenek sedare dia aku salam pastu cium tangan...tapi ngan ma ngan makcik dia aku juz salam je...adei!!! ape ni...awat gabra sangat sampai lagu tu jadinya...huhu...mak aku dah jeling dah...aku memang gabra dah time tu...tengok lak bf aku malam tu hensem semacam je...hehe...sempat gak jeling2 tu...main2 mata sat...hehe...

tiba la saat cincin disarungkan ke jari manis ku...ececeh!!!

maaf la...proses menyarungkan cincin di jari aku tu tak sempat nak rakam...hehe...tak dak orang nak rakam pom...sedih...bf aku lak tersipu2 kat tepi makcik dia...eleh!! manja sangat ngan makcik dia tu...hahaha...sampai makcik aku tegur bf aku tu nampak cam manja je...hehehe...maklum la...anak sulung merangkap cucu sulung...so aku ni kira menantu sulung merangkap menantu cucu sulung...erk!!! dengar pun dah seram dah T______T


ni yang ma bagi...eh belum ape2 dah panggil ma...ni yang belah bakal mak mertua aku bagi la...ada lagi barang yang dia bagi tapi tak sempat nak snap picture dah masuk perut dah...haha...gelojoh tol...anak sape la tu...

so tu je la serba sedikit cerita pada hari aku dirisik....hehehe...bila padang cincin kat jari rasa berbunga je hati...pasni debor nak tunang pulak...hehehe...

5 June 2009...here we come!!!

(22 days to go)


8 comments:

KDEE said...

congrats mizah..
hang xleh nakal2 dh.haha

cikyuyu said...

cONGrAtS, AKK!!
HEHEHE :DD

Dah dah dah..
nanti tunggu hari tunang lak,
ayayyayya :)

♥♥ Miss NuHa ♥♥ said...

Kdee : huhuhu...tu la pasal...nak usya2 takleh dah...semalam family dia cakap dah cop dah...takleh nano2(nakal) dah...huhuhu...tapi nak nakal2 jugak...hehe

Yuyu : THANKS!!! hehehe...tol2...tunggu haru tunang lak ye

an.wardrobe said...

tahniah myzah.
smoga 5 june akan bjln dgn lancar tanpa kekalutan. keke

cIk pEnNa said...

myzah,
TAHNIAH!!
hehehe..
sukeee nye baca entry nih!
hihihi

;)

♥♥ Miss NuHa ♥♥ said...

ANN : tenkiu ann...harap2 camtu la...harap2 majlis tunang nanti takder la kalut2 ngan kelam kabut macam majlis risik ^___^

SUE : SUE!!! time kasih sue...cam tak caye pun ada ni dah kena choopp ngan orang...hehehe...sue bila lagi??

Hananeechan said...

waaahh..bestnye! congratss~
:D

♥♥ Miss NuHa ♥♥ said...

Hananeechan : hye Hananeechan...first time jengok blog mizah kan?? thanks 4 visiting..and thanks 4 da' wish ^___*