11 May 2009

Perjalanan Semalam

yahoo!!! akhirnya aku dah setelkan kursus kahwin...dah leh kawen dah ni...hehehe...ngada2 pulak...ingat kawen tu cam makan kacang ke?? fuh!!! lega rasanya bila dah setelkan hal yang satu tu...alhamdulillah...walaupun tak bertemankan bakal tunang sendiri masa kursus tu aku still jugak dapat bertahan...walaupun mata aku tak boleh nak buka masa tu...walaupun bontot aku krem sebab duduk lama sangat dalam dewan tu...aku still jugak dapat habiskan kursus yang dijalankan selama dua hari tu...alhamdulillah...syukur ke hadrat Illahi sekali lagi kerana memudahkan perjalanan aku pada hari kursus kawen tu...

ok la...pengalaman sepanjang dua hari aku hadiri kursus kawen tu memang banyak...yang membuatkan aku sedikit tertanya2...kenapa ramai sangat peserta yang mengikuti kursus pada sesi yang sama dengan aku tu terdiri daripada gadis2 yang baru saje tamatkan persekolahan dan beumur dalam lingkungan 18 dan 19 tahun...diorang semua dah nak kawen ke??? hehehehe...menyibuk lak aku ni...biar diorang nak ambil awal ke lambat ke...yang penting aku ni...kena ambik awal...hehehe....

oh ye...abang aku dengan awek dia pun bakal mengikat pertunangan seminggu selepas aku mengikat pertunangan dengan pilihan aku...semalam wakil dari keluarga aku dah hantar rombongan merisik awek abang aku tu...alhamdulillah...selesai dah semua...cincin dah tersarung di jari awek dia tu...kiranya langkah pertama diorang dah selesai...aku pulak malam esok...rombongan keluarga bakal tunang aku akan datang merisik...huhuhu...berdebor lak rasa lam hati ni...harap2 takder la halangan...tak sabar rasanya nak tengok cincin di jari...hee...gelojoh tol...hehe...tak malu ^_*

semalam hari cuti wesak...mula2 aku plan nak cari barang2 untuk buat perhiasan hantaran pertunangan...tapi tak jadi...malas pulak rasa nak keluar...dah takder kerja nak buat aku tertido pulak tengahari tu...haha...padahal memang sengaja masuk bilik tido...bukan tertido...hehehe...sedar2 bakal tunang aku call ajak gi mandi kat air terjun dekat tempat aku ni la...mula2 aku tak nak pergi...tapi last2 pergi jugak...so bakal tunang aku datang amik aku kat umah kul3.30 petang semalam...on da way nak pergi sana tu tiba2 hujan lebat pulak...adoi!!! terus tertukar plan...oh ye...kitorang pergi 2 kereta...satu kereta aku ngan bakal tunang aku...satu lagi kereta member sekerja aku dulu...ngan 3 orang student tempat kerja aku dulu...disebabkan hujan yang agak lebat tu kitorang juz lepak2 kat McD je...makan2 kat situ...pastu balik umah...tak sempat nak main air terjun...hehehe...jakun!! lama tak gi tempat2 camtu...takpe...lain kali boleh pergi lagi...

harap2 malam esok semuanya akan berjalan dengan lancar...amin ^__*


7 comments:

Shark said...

suke la tu nk kawin..

♥♥ Miss NuHa ♥♥ said...

Shark : sape tak suka nak kawen cepat angkat tangan ^________^

Anonymous said...

hehehe.bestnye

KDEE said...

hehe.bestnye..

♥♥ Miss NuHa ♥♥ said...

Anonymous : cam kenal je...adakah??? adakah anda??? atau bukan??? takpe...hehehe...rasanya tahu...

Kdee : hehehe...memang best la...hehehe...tak terkata bestnya...

an.wardrobe said...

smoga bjalan dgn lancar ;)

♥♥ Miss NuHa ♥♥ said...

Ann : thanks ann...heheeh...amin2...semoga semuanya berjalan dengan lancar