05 June 2009

Engagement - Part 1


TODAY IS THE DAY!!!


assalamualaikum...hari Jumaat, 5 Jun 2009 aku bakal bergelar tunang kepada seseorang...perasaan aku pada waktu ni sukar nak digambarkan...aku terkenang waktu sebelum ni di mana aku pernah menganyam angan-angan untuk bertunang dan berkahwin pada tahun ni...tapi masa tu aku mengenyam angan-angan bersama dengan orang lain...jodoh di tangan Allah...angan-angan aku akhirnya dimakbulkan tapi pasangan aku bertukar...walau macam mana pun aku bersyukur kerana aku tahu walau apa pun yang berlaku semuanya telah tertulis...berkali-kali aku ingatkan diri aku sendiri supaya tidak sesekali pandang belakang tetapi terus maju ke hadapan...

persiapan alhamdulillah...semua dah hampir siap...cam aku pernah bagitahu sebelum ni...tema aku merah putih...rama-rama dan bulu-bulu...erk!!! bulu-bulu tu sebenarnya last minute punya idea...tak tahu la macam mana boleh timbul idea bulu-bulu ni...apa-apa je la...janji semuanya berjalan dengan lancar...amin...semua persiapan untuk hantaran aku buat sendiri...aku beli barang sendiri dan aku hias sendiri...mak aku ada jugak tolong dan memberikan idea...semua hantaran aku simple saje...dari segi barang dan hiasan...bukan kedekut atau takder bajet tapi sebab aku memang suka sesuatu yang simple dan sederhana...tak salahkan...asalkan matlamat untuk diikat berjalan dengan lancar...

aik...apakah itu...erm!! ni pun last idea punya...yang merah besar tu pelapik yang digunakan untuk acara sarung cincin nanti...hari tunang aku tak ada pelamin ye...so jangan tertanya-tanya ada pelamin ke tak...baju tunang aku pun bukan dari butik...percaya atau tak aku hanya akan memakai pakaian biasa sahaja...haha...baju jurung je boleh?? kenapa tak boleh?? aku kan nak buat majlis pertunangan yang simple je...jemputan pun terdiri daripada keluarga kedua-dua belah pihak dan rakan-rakan terdekat sahaja...tak ada kanopi dan khemah...tak perlu semua tu...sebab konsep majlis pertunangan aku nanti simple, sederhana dan tradisional...hehe...simple as that...so jangan nak komen la kalau majlis aku ni tak semeriah korang semua...tak penting pun buat besar ke buat kecik...tujuannya tetap sama...

4 comments:

KDEE said...

hehhe..mizah,takot x?congrats k.hahah..dh brape byk kali ckp congrats daaaa..haha

♥♥ Miss NuHa ♥♥ said...

KDEE : thanks kdee...tau takpe dah berapa kali hang congrats aku ni...hehehe...

ciare (^_^)v said...

taniah mizah ^__-


wahh tak lama dah tuh nk btukar status. salamat meneruskan pjuangan. on the way nk kawen nti msti ada mcm2 dugaan. apa yg pentg? kerjama =D dan jugak bersabarrr :)

irah said...

btol3... kalau tunang grand sgt dh x nmpak beza tunang ngn kawen kan... ngehehehe.. yg penting.. ikatan tu..