08 June 2009

Engagement - Part 2

assalamualaikum...baru hari ni aku sempat nak update...lepas hari aku bertunang tu aku memang sibuk...sibuk mengemas apa-apa yang patut la...alhamdulillah...semuanya berjalan dengan lancar...tapi ada jugak la sedikit kekalutan...macam biasa la...hehe...kalut sebab perkara yang sama terjadi pada hari merisik...pihak lelaki nak datang awal tapi pihak aku belum bersedia sebab pakcik aku yang nak jadi tukang cakap tu belum datang...tapi aku tak gelabah sangat masa bertunang ni...steady je...haha...

tepat pukul 3 petang rombongan meminang dari pihak tunang aku datang...terkejut jugak aku sebab sebelum ni tunang aku cakap 4 buah kereta je yang nak datang...tapi bila aku ngintai dari bilik aku (alamak kantoi mengintai) nampak la berderet-deret kereta pihak lelaki yang datang...aku yang tadi steady tu dah jadi berdebar-debar...alamak!!! takut-takut...haha...

malas la aku nak bercerita panjang...apa kata layan gambar je...tapi tak banyak la gambar yang aku nak tepek kat sini...sebab aku memang tak banyak bergambar hari aku bertunang tu...keluarga pihak lelaki nak pulang cepat ke Besut sebab ada majlis akad nikah malam aku tunang tu...tak sempat nak bergambar...sedih T_________T

juadah yang dihidangkan...majlis bertunang aku memang simple je...juadah pun juadah kampung...jemputan pun hanya terdiri daripada keluarga kedua-dua belah pihak, kawan rapat dan jiran-jiran terdekat je...jemputan pun tak sampai 200 orang la...memang simple dan sederhana je majlis yang keluarga aku buat...

tak ada sewa-sewa kanopi ye...makan dalam rumah dengan depan rumah je...bersimpuh je tau...tak ada meja pun...meja ni tempat letak lauk je...tradisional ok...

ni lak masa tengah bincang pasal hantaran dan tarikh nak ijab kabul...hehe...semua dah ditetapkan...alhamdulillah...kami hanya akan bertunang selama 5 bulan sahaja...tak elok tunang lama-lama (^___*)v

ni hantaran dari pihak lelaki...5 dulang bertemakan biru dan putih...oh ye...model tu abaikan...memang gila kamera...asyik muka dia je yang ada dalam gambar...

ni pulak hantaran dari pihak perempuan...dari pihak aku la tu...semua hantaran aku buat sendiri tau...hasil tangan aku sendiri...tak upah siapa-siapa pun...tema aku merah, putih, rama-rama dan bulu-bulu...lawa kan?? memang pandai la sape yang gubah hantaran ni...haha...puji diri sendiri pulak ^__^

sesi menyarungkan cincin...haha...tengok tangan aku tu...jari-jari aku tu...keras gila...haha...memang tak ayu langsung abang aku cakap...aku memang jenis tak ayu...jenis ganas...kesian bakal mak mertua aku dapat bakal menantu ganas macam aku ni...nasib la ye ma...haha...

cium jangan tak cium...3 kali tau aku kena cium tangan bakal mak mertua aku ni...hadoi la...nak ambik gambar punya pasal...segan gila aku...

tarikh kami kahwin sudah ditetapkan...insyaAllah kalau tiada sebarang halangan dan aral melintang kami akan diijab kabulkan pada 23 November 2009 (sama tarikh ngan birthday minah yang suka interframe tu pulak) bertempat di rumah aku sendiri...aku harap semuanya akan berjalan dengan lancar...sekarang aku kena bersiap untuk majlis kahwin pulak....


proud to announce that i am engaged!!!



4 comments:

KDEE said...

bestnye dpt cincin tunang..hehe

♥♥ Miss NuHa ♥♥ said...

KDEE : hehehe...memang best tapi lagi best bila dah kawen sebab dapat lagi...hahah...termaterialistik sekejap...ampun2...taubat2...

mirlme said...

tahniah2...akhirnya dah jadi tunang orang

♥♥ Miss NuHa ♥♥ said...

MIRLME : terima kasih...