30 July 2009

Wedding Preparation - Bridal

...assalamualaikum...

akhirnya terlepas jugak satu beban yang aku tanggung...hehe...beban apa pulak ni...okes...sebenarnya sebentar tadi aku telah berkunjung ke Butik Ratu Sehari yang lokasinya tidak jauh dari rumah aku...jalan kaki pun sampai...

sekadar gambar hiasan (kredit : album gambar Butik Ratu Sehari)

kira-kira awal bulan lepas aku dah start buat survey di beberapa buah butik pengantin yang ada di kemaman ni...tak banyak butik yang menarik perhatian aku sebenarnya...harga pulak boleh tahan...sesuai dengan pakej yang ditawarkan...tapi antara banyak-banyak butik yang aku pergi tu tak ada lagi yang menawarkan pakej yang sesuai dengan bajet aku...hehe...maklum le...baru nak kerja...tapi pencarian berakhir bila aku melangkah masuk ke butik yang tak jauh dari rumah aku...pakej yang ditawarkan sangat menarik dan menepati bajet yang aku sediakan...

dua gambar di atas adalah antara isi kandungan Butik Ratu Sehari tersebut

setelah perbincangan dilakukan dengan pemilik butik tersebut akhirnya aku berpuas hati dan membuat keputusan untuk menempah pakej pengantin dan pakej bergambar dari butik tersebut...aku lebih suka menggunakan khidmat jurugambar yang profesional sebab aku nak gambar kahwin aku nanti nampak cantik...boleh simpan sampai tua...nak tengok pun tak jemu...kalau ambik gambar sendiri ni biasanya gambar tak kelihatan seperti yang kita bayangkan...huhu...

oh ye...masa kat butik tu tadi ada sepasang baju sanding yang menarik perhatian aku...memang kena dengan tema warna majlis perkahwinan aku nanti...pemilik dia kata baju tu memang cantik sebab makan gambar...maknanya warna baju tu sesuai kalau nak ambik gambar sebab warnanya naik...tapi pape hal aku kena bawak tunang aku pergi pilih baju...kena pilih sama-sama la sebab kami dah plan kongsi bayar sama-sama...majlis ni untuk kami berdua kan...

selesai satu perkara...perkara kedua dan seterusnya banyak lagi yang belum selesai...masa ada dalam 3 bulan je lagi...bulan puasa aku tak nak pikir sangat pasal persiapan kahwin ni...so that's why kalau boleh aku nak buat semua benda awal-awal...supaya nanti tak kelam kabut...


...buat tunang tersayang...
bila u free kita pergi pilih baju sama-sama ok??



4 comments:

cIk pEnNa said...

dah wat persiapan..
besh nyeee

mizah,
sue cikgu sandaran aje..
kije bank udah berhenti..
boss jahat!
berhenti la..

huhu
;)

♥♥ Miss NuHa ♥♥ said...

CIK PENNA : persiapan buat awal2 sebab tak nak kelam kabut nanti...bulan puasa ni lak tak nak pikir persiapan...nak puasa je...tak nak serabut pale pikir sal kawen...hehehe

hehehe...nampaknya kita ada masalah sama la...berenti kerja sebab bos...bos jahat!!! huhuhu

ini q i L L said...

wah. mase2 bhgie...
;)

♥♥ Miss NuHa ♥♥ said...

INI QILL : sangat2 bahagia...hehehe...