16 July 2009

What I Like About My Fiance

...assalamualaikum...

salam semua...tiba-tiba lak aku rasa macam nak membuat entri pasal tunang aku...pasal apa yer?? What I Like About My Fiance...pasal tu la...tapi kalau tunang aku tau ni konfem dia marah sebab dia tak suka sangat aku berciter pasal dia sebenarnya...dia segan kot...tapi aku peduli apa...hehe...jahat betul la aku ni...ala bukan dia baca blog aku ni...kadang-kadang je kot...hehe...kalau dia marah aku delete je la kan...hehe...

:: buat tunang tersayang ::
jangan la marah ek sayang...i juz wanna write what i like and what i feel like to write...erk...paham ke sayang??? buat-buat paham je la ek...

...What I Like About My Fiance...
  1. Beliau seorang yang sangat penyabar...kalau korang kenal aku betul-betul sebenarnya aku ni seorang yang sangat celupar dan suka cakap ikut sedap mulut je...ngan tunang aku pun kadang-kadang tu aku selalu jugak cakap lepas...tapi tunang aku ni sabar je ngan semua yang aku buat...even when i say bad things about him...he will juz ignore what i say...sampai aku sendiri terdiam dan berfikir balik apa yang aku dah kata dan buat ke dia...aku pun agak ganas dan tak feminin sangat...dia pun sabar gak ngan perangai aku yang dah tak macam perempuan ni...hehe...thanks dear...
  2. Cara beliau bercakap sangat bersahaja dan dalam keadaan yang tenang...walaupun aku ni suka sangat melenting dan merajuk dengan tunang aku tapi tunang aku tak pernah nak melenting balik atau nak marah (yang betul-betul marah la) dengan aku...he really know how to make me feel comfort with him from the way he talk to me...
  3. Cara beliau memanggil aku dengan panggilan Sayang...yang ni memang susah sangat nak dengar keluar dari mulut tunang aku...tapi sekali keluar memang cair la...secair coklat Smarties yang tak cair di tangan tapi cair di dalam mulut...waduh!!! bikin hati aku ni berdentam dentum...berdegup dengan laju...falling in love each time he call me Sayang...hope u know that dear...
  4. Sikap beliau yang gentleman dan berani...tunang aku telah membuktikan yang masih lagi wujud lelaki gentleman dan berani kat muka bumi ni...setahu aku sebelum ni susah nak cari lelaki yang sanggup datang ke rumah jumpa dengan mak bapak seseorang walaupun waktu tu usia perkenalan baru je 2 hari...bahkan ada yang dah kenal 7 tahun atau hampir 10 tahun pun masih tak berani nak jejakkan kaki ke rumah seseorang tu (awek dia la) tapi itu la yang tunang aku dah buat...datang ke rumah aku dan berjumpa dengan keluarga aku walaupun waktu tu aku kenal dengan tunang aku ni baru 2 hari...
  5. Suka semua perkara tentang beliau...aku suka semua kekurangan dan kelebihan tunang aku...aku betul-betul sukakan kekurangan yang tunang aku tunjukkan sebab kadang-kadang kekurangan tunang aku tu membuatkan tunang aku bertambah comel dan cute di mata aku...aku lagi la suka kelebihan tunang aku sebab kelebihan tunang aku ni la yang membuatkan hati aku terbuka untuk menerima kehadiran dia dalam hati aku dan seterusnya mengatakan YA kepada lamarannya...
  6. Kekurangannya melengkapkan dirinya...pelik kan?? tapi bagi aku kekurangan yang ada pada diri tunang aku tu la yang telah menyempurnakan tunang aku di kaca mata aku...sebab tu kadang-kadang aku terfikir apakah kekurangan tunang aku...susah nak ungkai persoalan ni sebab aku tak nampak apa-apa kekurangan dalam diri tunang aku...bagi aku kekurangannya juga adalah kelebihannya...
alamak...adakah aku dah obses dengan tunang aku sendiri...oh tidak!!! aku tak boleh terlalu obses dengan tunang aku selagi dia belum menjadi imam dalam keluarga aku...aku kena bersabar dan berdoa agar impian aku untuk menjadikan dia peghulu dalam keluarga yang bakal aku bina nanti akan menjadi kenyataan...
AMIN

:: nota kaki busuk ::
kemungkinan tarikh perkahwinan aku dan tunang aku akan diawalkan sehari dari 23 November 2009 bersamaan hari Isnin kepada 22 November 2009 bersamaan hari Ahad...


6 comments:

YnaaOhYnaa said...

wah.. jadi same la tarikh kite kawen kan kak! hehe...

eh chop.. akak nikah bile? =)

kdee said...

bestnye ko..huhu

♥♥ Miss NuHa ♥♥ said...

YNAAOHYNAA : Ynaa sayang...tarikh akak kawin ikut plan asal 23 November...tapi atas sebab-sebab tertentu akan dicepatkan sehari sahaja...jadi tarikh kawin akak 22 November la...sehari selepas Ynaa kawin...wah!!! bestnya dapat member blog yang kawin bulan sama...hehehe...

KDEE : best gila ok...hehehehe

Anonymous said...

krim salam kt saudara tarmizan......

RiEz said...

huhuhu...akak pon sayang tunang akak..hikhikhik...tapi mcm tunang adik gak..dier jenis tak mau expose diri dier...

♥♥ Miss NuHa ♥♥ said...

Anonymous : InsyaAllah...salam akan disampaikan...


RiEz : kak...nape mizah tak leh nak view blog akak?? hehehe...tunang kita ni sama je perangai kan...low profile la tu kot...hhahaha