10 January 2011

Cinta Kita Bukan Cinta Sempurna


...assalamualaikum...

kenapa bila kita inginkan sesuatu yang sempurna dalam hidup kita? kerana kita tidak sempurna...kenapa kita tidak sempurna? kita sentiasa alpa dan lupa akan siapa yang lebih berkuasa...Cinta Sempurna bukan sebuah realiti tapi fantasi yang dicari-cari oleh setiap insan yang mempunya jiwa yang tersendiri...cinta kita bukan cinta sempurna...terpaksa terima walau dalam hati merana...

i adore my mother...cinta my mom dan arwah ayah for me is the best example...arwah ayah merana sakit barah selama hampir 6 tahun...dari boleh berjalan sampai tak boleh berjalan...mak setia menunggu...berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul...arwah ayah adalah idola saya...saya mahu suami yang macam ayah saya...sayangkan saya macam arwah ayah saya sayangkan mak saya...jaga saya macam arwah ayah saya jaga mak saya...sayang anak saya macam arwah ayah saya sayang anak-anak dia...fikirkan keluarga macam arwah ayah saya fikirkan keluarga dia...impian menggunung tinggi tapi.....ku sangkakan panas berpanjangan tapi hujan di tengah jalan...

at this moment i really miss my father...i miss my mother...i miss my siblings...and i wish that i'm not married this early...YA ALLAH! perasaan apakah ini...kenapa hati saya diuji seberat ini...kenapa perasaan saya dibebani dengan perasaan sebegini...YA ALLAH! kenapa baru sekarang saya merasakan sebegini...adakah kerana silap saya sendiri atau adakah kerana takdir saya sebegini...YA ALLAH...KAU berikanlah kekuatan dan semangat untuk saya kembali ke alam yang nyata...kenapa perlu KAU hadirkan perasaan sebegini...YA ALLAH! saya lemah! pinjamkan saya kekuatanMU...

secara zahiriahnya diri saya kelihatan seperti tiada masalah...gembira...senyum sentiasa tapi dalam hati hanya ALLAH yang tahu tsunami yang melanda...i really miss my father...saya rindukan nasihat dan teguran arwah...saya rindukan jelingan mata arwah...





No comments: