14 February 2011

Hot & Cold Fever


...assalamualaikum...

sejak hari Jumaat yang lalu badan dah mula rasa tak berapa nak sihat...tapi saya tetap menjalankan aktiviti harian seperti biasa...tapi hari Sabtu tu saya dah mula rasa lain macam...gigi rasa macam terketar-ketar...badan rasa panas...kepala rasa sakit semacam...tapi saya masih menjalankan aktiviti harian seperti biasa...tengahari tu dah janji dengan mak nak berkelah tepi pandai...lunch sama-sama...semua adik beradik pergi kecuali adik yang belajar kat UM dan kakak ipar yang bekerja di KL...tak lengkap keluarga kami hari tu...masa tengan berkelah tu memang nak berjalan pun rasa macam nak terbalik tapi saya gagahkan juga diri saya sebab itu adalah kali pertama kami berkelah sekeluarga semenjak arwah ayah sakit...memang lama sangat...ada la berbelas tahun rasanya...

habis je berkelah saya pulang ke rumah seperti biasa...tapi sampai je saya di rumah yang saya tahu saya nak baring dan berbungkus...masa tu memang tak larat sangat samapi saya tertidur...dengan En.Suami sekali tertidur...BB Lili pun ikut sama...lepas 10 minit tidur saya rasa lain macam dah...badan panas sangat...En.Suami suruh makan ubat tapi saya tak larat sangat nak bangun...saya hold dulu...maybe lepas tidur sikit lagi badan saya ok...tapi tak ok-ok jugak badan...keadaan berterusan sampai la ke malam...EnSuami paksa juga makan ubat malam tu...nak tak nak kena juga telan...alhamdulillah badan ok sikit...

pagi Ahad tu pulak masa tengah kejutkan En.Suami tiba-tiba badan rasa sejuk semacam...sejuk sangat-sangat sampai menggigil badan dan tangan...nak ke tandas pun En.Suami kena pimpinkan...kepala memang pening masa tu...En.Suami kata badan saya memang sangat sejuk masa tu...saya suruh En.Suami selimutkan saya sampai 4 lapis...siap dengan sweater tebal...BB Lili terpaksa hantar ke nursery sebab kalau En.Suami pergi kerja saya memang tak terlayan BB Lili...Lepas hantar BB Lili ke nursery En.Suami balik ke rumah...paksa saya makan ubat...lepas ok sikit En.Suami bawa saya ke klinik...En.Suami menjaga saya sampai saya betul-betul nampak sihat...lepas tu baru En.Suami pergi kerja...

terima kasih En.Suami sebab teman Si Isteri semasa Si Isteri tidak sihat...

hari ini saya gagahkan juga diri saya untuk pergi kerja...pagi tadi memang badan saya tak larat sangat...tambah pulak badan rasa sejuk semacam...sampai masuk ofis terpaksa tutup aircond...dah tutup pun still sejuk gila....tak tahan sangat sejuk saya pun makan ubat lagi...ubat tu membuatkan badan berpeluh...lepas tu baru ok sikit...sekarang pun dah ok...alhamdulillah...tapi kena tengok malam ni pulak...kalau masih berpanjangan demam ni saya terpaksa ke klinik sekali lagi sebab khuatir demam lain...mana tahu denggi ke...sebab sekarang musim orang kena demam denggi di kawasan tempat tinggal saya...



No comments: