06 March 2011

Sanggup ke?


...assalamualaikum...

Persoalan sebagai pembuka bicara…sanggup ke? sanggup ke anda berjauhan dengan suami & anak-anak anda? Berapa ramai antara kita yang terpaksa melalui keadaan sebegini? Sanggup ke anda-anda semua berjauhan dengan insan yang paling anda sayang? Kalau perlu memilih antara anak dengan suami@isteri siapakah antara mereka yang anda pilih?

Pendapat saya…saya sanggup boleh tahan kalau berjauhan dengan suami tapi saya tak sanggup dan tak tahan berjauhan dengan anak saya..kenapa? kerana saya tidak sanggup menbiarkan anak saya berjauhan dengan saya dan mendapat kurang perhatian dari saya…lebih-lebih kalau anak saya tu masih kecil...TAK SANGGUP! TIDAK!

tapi...walaupun ada yang berjauhan kita tak boleh nak salahkan mereka...mungkin mereka ada komitmen yang tidak dapat mereka elakkan...walau TAK SANGGUP macam mana pun diorang tinggalkan suami@isteri dan anak-anak mereka terpaksa juga berjauhan..kita mana tahu masalah yang mereka terpaksa hadapi kan?

walau apa-apa pun...saya sayang keluarga saya...suami saya...anak saya...dan juga diri saya sendiri...dan saya harapkan agar saya dan keluarga saya akan bersama sehingga ke akhir hayatnya...amin!


No comments: