30 January 2012

Nak Masak Apa Ni?

wah!!! sangat stress hari ni...kenapa? sebab hari ni hari pertama kerja lepas bercuti...jadi semua tak tahu nak buat apa...semua jadi serba tak kena...dah la sakit kepala....waduh! sambil-sambil duk membebel di ofis ni boleh gak update sedas entri...hari-hari duk fikir menu apa nak masak untuk makan malam...korang pernah tak alami situasi macam ni? bila nak balik ofis je duk fikir nak masak ape...memang kadang-kadang blur...nak makan kat luar memang tak la sebab bosan dah masa mula-mula kahwin hari tu makan kat luar...sampai tak tahu nak order menu apa....so last-last balik rumah masak sendiri jugak...

kami sekeluarga memang nak elak la makan kat luar sekarang sebab nak jimat duit la katakan...hehehe...lagi pun aku sebenarnya nak la start masak dengan penuh berdedikasi....skill memasak yang aku ada ni baru tahap beginner kot...nak sampai advance tu memang lambat lagi la....nasib baik la aku dapat suami yang jenis tak suka makan benda pelik-pelik dan mencabar macam kari ke gulai ke masak sweet sour ke...hehehe...nasib baik!

so disebabkan tak tahu nak masak apa malam ni...aku ambil keputusan mudah! masak ikan singgang cicah budu je...pastu goreng ikan kasi garing-garing (en.suami suka ni)....memang makan sampai jilat tangan la suamiku nanti...hahaha....favourite dia sebanrnya makan budu ni....kalau bagi dia makan menu tu je hari-hari pun takpe...hehehe...nasib baik la dapat suami yang tak banyak songeh bab makan ni kan? tapi walau apa pun aku still jugak kena belajar masak something yang mencabar sebab aku ni jenis yang cepat boring kalau makan menu sama je hari-hari....korang pun mesti sama jugak kan?



tengok gambar pun dah buat aku bersemangat nak masak...hahaha! menu paling sempoi!


No comments: