01 February 2012

Buang Sampah Merata-Rata

assalamualaikum...ni pun cerita basi jugak ni...hehe...saje je nak update...nak kongsi dengan korang je...ingat tak awal bulan Januari lepas kan kami sekeluarga berpindah kan? hehe...after 2 weeks kat depan rumah ada buat kenduri kahwin anak dia...tak nak citer pasal kenduri kahwin tu pun sebenarnya tapi nak citer apa yang jadi after kenduri kahwin tu...actually pada hari kenduri kahwin tu aku balik rumah mak aku...saje jalan-jalan kat sana...memang everyweek aku akan melepak rumah mak aku...so lepas habis lepak balik rumah la...


sampai je kat rumah tengok berlonggok sampah depan rumah...betul-betul depan pintu pagar....memang menyirap la darah...mentang-mentang la kita baru pindah....mentang-mentang la kita orang baru...mentang-mentang la kita takder kat rumah boleh lak sesuka hati membuang longgokan sampah sarap yang berbau busuk dan di urung lalat de depan rumah aku...

masuk je dalam rumah membebel la...si Lili pulak nak pergi main kat depan pagar tu....nasib baik la pagar tutup...kalau tak maunya dia pergi main masak-masak kat sampah tu semua...haish! tak patut la buat macam tu...kita kan berjiran...agak-agak la nak buang pun...hehe...aku siap duk membebel sambik angkat kain yang dah kering dari jemuran....agaknya tuan punya event ngan tuan punya sampah tu dengar kot...mulut aku ni kadang-kadang laser tak bertempat...hehehe...malam tu...tengok-tengok sampah dah di alihkan ke tempat lain...yang pasti bukan lagi di depan pagar rumah aku~

moral of the story : jangan buang sampah merata-rata...kalau nak buang tu tengok dulu tempat tu sesuai ke tak


No comments: