09 October 2013

{ SHAKLEE } CARA MINUM ESP SHAKLEE DENGAN BETUL


SIAPA DAH JATUH CINTA DENGAN ESP???
haa yang dah cuba mesti jatuh cinta dengan ESP ni kan?
saya pun jatuh cinta juga...hehe
i lap u,u lap me lah ESP..

tapi, ada yang mengeluh kata macam mana nak jatuh cinta, nak bancuh pun tak tau macam mana...sabar ye...ni nak kongsi dengan anda semua macam mana cara pengambilan yang betul untuk ESP ni supaya semua orang boleh cuba dan jatuh cinta dengannya...menarik bukan?

Tips ESP
  • Jangan bancuh dengan air panas, air kafein atau air berkarbonat sebab boleh hapuskan nutrisi
  • Jangan ambil lebih dari 3 sudu sehari kerana ini akan membebankan ginjal
  • Gunakan tumbler atau shaker untuk menggoncang bancuhan ESP untuk lebih mudah larut. Kalau guna sudu sahaja, nanti tak semua yang larut, jadi berketul-ketul


banyak cara sebenarnya boleh bancuh ESP ni..mudah sahaja...

CARA PENGAMBILAN ESP SHAKLEE:
1. bancuh 3 sudu besar ESP bersama air kosong atau campur ke dalam minuman kegemaran anda. 
2. Kalau rasa 3 sudu besar tu pekat sangat, boleh bancuh sikit2. (Pagi bancuh 1 sudu besar, tengahari 1 sudu besar dan sebelum tidur 1 sudu besar lagi. yang penting ESP ni MAKSIMUM 3 sudu besar sehari...jangan ambil lebih tau..


KENAPA TAK BOLEH LEBIH?
kita kan disuruh untuk bersederhana dalam apa jua yang kita ambil..walaupun ianya sesuatu yang baik dan menyihatkan,tapi kalau ambil lebih akan memudaratkan...nasi pun kalau ambil lebih akan memudharatkan kesihatan kita kan?

ESP ni protein,protein kalau diambil secara berlebihan akan membebankan buah pinggang kita...sebab tu maksimum 3 sudu besar ja sehari ya...

kalau ada orang kata "ha aku minum ESP 10 sudu sehari takda masalah pun...tak sakit buah pinggang pun??" ha takpa,biar kat dia, dia jaga badan dia, kita jaga badan kita...sihat atau sakit ALLAH yang tentukan,ambil ikut seperti yang disarankan ya...

NAK CAMPUR DENGAN AIR APA?
Boleh bancuh dengan air kosong ja, kadang-kadang campur dengan oren sunquick..macam-macam air boleh campur, janji air tu takda kafein...jangan la campur dengan kopi ke, nescafe ke, teh ke haa tu tak boleh la..
nak campur dengan susu rendah lemak, ribena, oren, sirap, susu anmum, nesvita 3 in 1, tropicana twister, milo, horlicks semua pun boleh...

kalau ada performance dengan mealshake kat rumah boleh bancuh skali denga ESP ni,fuhhh sedap wooooo...

nak lagi berkhasiat boleh tambah madu asli dalam ESP tu ya...

ni cara shake ESP ngan super extra cold milo...sedap sangat tau...saya pernah jugak try ngan air Tropicana Twister.


haa nak buat smoothie pun boleh tau...nak resepi????meh nak bagi..

RESEPI SMOOTHIES TERBAIKKK!
ramuan:
-1/2 cawan susu tanpa lemak
-1/2 cawan yogurt asli tanpa lemak
-1/2 cawan frozen banana,kupas pastu potong ye atau kalau tak suka pisang boleh ganti dengan buah lain yang anda suka
-2 sudu ESP/mealshake
-1 setengah sudu flaxseed
-1 sudu teh madu asli
-1/2 cawan frozen strawberry

cara nak buat:
mudah ja,kisar ja semua bahan di atas tu sampai jadi smooth gituu...hehe...
dan sedia untuk di makannnn..

untuk pastikan ESP ni berkesan dengan lebih optimum,anda perlu minum 3 L air sehari....air sangat penting tau,air ni akan bantu membuang semua toksin dalam badan...bila badan dah tak bertoksin barulah supplement dapat diserap dengan baik...

jadi...jom la kita ber-ESP...terbaikkk...yang penting ianya selamat,non-GMO,100% semulajadi dan HALAL semestinya..
jadi,boleh amalkan untuk jangka masa panjang tanpa was2 ye..hehe
jangan lupa mohon pada ALLAH supaya Allah memberkati segala apa yang kita makan dan amlkan...insyaallah bila ALLAH izinkan,kita kan dapat merasakan kesan yang sangat membanggakan bila kita amalkan ESP ni secara konsisten..insyaallah..


(✿◠‿◠) SID 913825
Anda tahu apa yang terbaik untuk anda~
Page : Ct Hamizah Official Distributor Shaklee
SMS/WhatsApp : 019-9591210


No comments: